panele i warsztaty

wprowadzenie

Panele dyskusyjne i warsztaty są istotnym elementem tegorocznego pozamuzycznego programu i platformą kulturalnej wymiany i dialogu, która stanowi podłoże intelektualne do prezentowanych produkcji. Panele i warsztaty są świetną okazją do wymiany poglądów i idei nie tylko pomiędzy zaangażowanymi w nie profesjonalistami - artystami, dziennikarzami, czy kuratorami, ale również bezpośrednio z publicznością festiwalu.

Duża część paneli dyskusyjnych związana jest również z projektem "Systemy" w ramach Unsound. Te dyskusje poświęcone będą przede wszystkim rozważaniom nad zmianami zachodzącymi w środowiskach kulturalnych, związanymi z upadkiem komunizmu, zarówno w Polsce, jak i w innych krajach.

Poruszane będą również kwestie wpływu rozwoju systemów programowania i tworzenia współczesnej muzyki elektronicznej przy użyciu takich narzędzi jak Ableton - czy twórcy programują narzędzia, czy może jest odwrotnie? W kolejnym panelu Phiip Sherburne przypomni motywy i pytania, które zmusiły go do napisania artykułu, w którym wzywa przedstawiciei środowisk muzycznych do stworzenia manifestów muzycznych mogących zapobiec marazmowi światowej sceny klubowej.

Odbedzie się również prezentacja i dyskusja z przedstawicielami festiwali zrzeszonych w ICAS - International Cities of Advanced Sound. Do Krakowa przyjadą przedstawiciele MUTEK , Club Trandmediale, Today's Art, Dis-Patch i Communikey.

Jako część programu "Systemy" rozważane będą zagadnienia związane z pozytwnymi zmianami globalizacyjnymi, które umożliwiają nawiązanie ponadnarodowego dialogu choćby w takim środowisku jak non-profitowe festiwale prezentujące postępowa muzykę i pokrewne dziedziny sztuki.

Również w trakcie tej części programu będziemy rozmawiać o tym, jak widziana jest, a jaka jest naprawdę scena metalowa w Polsce. Prowadzone będą przez amerykańskich dziennikarzy warsztaty dziennikarstwa muzycznego, a kto chciałby przybliżyć swoim dzieciom muzykę elektorniczną może przyprowadzić je na warsztaty, w trakcie których kuratorzy serbskiego festiwalu Dis-Patch nauczą je jak wydobywać dźwięki z Game Boy'ów i komponować z nich muzykę.

 

 

 

Unsound Music Journalism Workshops
20.10.09 // 15:00 // Kino 18
Warsztaty dziennkarstwa muzycznego prowadzone przez amerykańskich dziennikarzy - Philip'a Sherburne'a (The Wire, Pitchfork, New York Times) i Andy Battaglię (The Onion, Pitchfork, Spin).
Bilety: free - registration FULL and CLOSED
Panel: Self Organizing Systems of Culture Production in Poland After 1989
21.10.09 // 18:00 // Kino 18
Były współtwórca Unsoundu, kurator Kuba Szreder prowadzi dyskusję o powstawaniu i rozwoju niezależnych organizacji zajmujących się produkcją kulturalną po 1989. Dyskusja w języku polskim. Część programu "Systemy". W dyskusji wezmą również udział Max Cegielski i Jan Sowa (ha!art, goldex poldex).
Bilety: Free
Panel: The Meaning and Relevance of ICAS (International Cities of Advanced Sound)
22.10.09 // 18:00 // Goethe-Institut
Unsound jest członkiem-założycielem ICAS - sieci festiwali o podobnym do Unsound profilu, których współdziałanie jest możliwe dzięki pozytywnym zmianom globalizacyjnym i otwartym granicom. Panel przedstawia reprezentantów organizacji północnoamerykańskich i europejskich, które będą mówić o swoich działaniach oraz o współtworzeniu ICAS. Część programu "Systemy".
Bilety: Free
Panel: Manifestos on Electronic Dance Music
23.10.09 // 17:30 // Bunkier Sztuki
W 2008 Phiip Sherburne napisał artykuł dla Pitchfork o kryzysie w elektronicznej muzyce klubowej, wzywając działaczy i twórców do stworzenia manifestów: czym jest, powinna być i czemu służy muzyka klubowa. Korzystając z artykułu tworzy punkt wyjścia do dyskusji z dziennikarzami, promotorami i producentami muzycznymi.
Bilety: Free
Electronic Music Workshop For Kids
24.10.09 // 10:00 // Kino 18
Warsztat pokaże dzieciom (w wieku 5-12 lat) jak grać muzykę elektroniczną jak najmniejszym kosztem, wykorzystując takie instrumenty jak konsole do gier, małe syntezatory czy samplery. Warsztaty poprowadzi Lukatoyboy, który wystąpi też dzień później – wydarzenie jest objęte patronatem festiwalu Dis-Patch.
Bilety: Free - registration essential at [email protected]
Panel: Who Programs Who?
24.10.09 // 16:30 // Goethe-Institut
W jaki sposób narzedzia produkcji muzyki elektronicznej wpływają na ostateczny efekt? Czy artysta tworzy za pomocą tych narzędzi, czy też jest przez nie ograniczany? Dyskusja panelowa z udziałem Roberta Henke aka Monolake, twórcy najpopularniejszego programu do podukcji muzyki elektroniczej - Ableton.
Bilety: Free
Wybrane wydarzenia
20.10 // Kino 18 // Krakow
Unsound Music Journalism Workshops
22.10 // Manggha // Krakow

You are in the archives

Go back to the current page