panele i warsztaty

wprowadzenie

Seria paneli i warsztatów w trakcie Unsound Festival New York tworzy dodatkowy kontekst i pole do dyskusji na tematy związane z muzyką i kulturą audialną. Szeroka problematyka i doborowe grono panelistów tworzą z tego elementu istotną część programu festiwalu.

Głównym miejscem paneli jest należący do Goethe-Institut Wyoming Building.

Workshop: Lillevan's screen tests
06.02.10 // 15:30 // Wyoming Building
Lillevan omawia swój projekt w ramach Warhol Series – Screen Tests Revisited – wyjaśniając kontekst powstawania oryginalnego projektu Warhola. Mówi o technologii wykorzystanej w trakcie pracy nad projektem, jak i technologiach, z których korzysta na codzień.
Bilety: Free
Kids’ Electronic Music Workshop
07.02.10 // 11:00 // Harvestworks
Producenci muzyki elektronicznej uczą dzieci i młodzież jak tworzyć muzykę przy wykorzystaniu prostych technologii, znalezionych przedmiotów i własnej pomysłowości. Uczestnicy warsztatów wystąpią w Le Poisson Rouge w środę, otwierając wieczór z muzyką elektroniczną. Pierwsza z 4 sesji.
Bilety: $25 for four sessions. To sign up send paypal payment of $25 to [email protected]. After payment organizers will send you further information and forms.
Panel Discussion: Music Journalism
07.02.10 // 14:00 // Wyoming Building
Co to znaczy dobrze pisać o muzyce? Panel dyskusyjny z udziałem dziennikarzy muzycznych dyskutujących na tematy związane ze sztuką pisania o muzyce, jak również o zmianach zachodzących w świecie mediów muzycznych i związanymi z nimi wyzwaniami. Andy Battaglia i Simon Reynolds prowadzą dyskusję z innymi dziennikarzami.
Bilety: Free
Panel Discussion: The Art of The Party - The Hidden Issues
07.02.10 // 15:30 // Wyoming Building
Panel eksploruje wyzwania stojące przed organizatorami wydarzeń muzycznych w Nowym Jorku, od małych imprez klubowych, po wielkie koncerty. Omawiane będą również takie tematy, jak aplikacje o wizy dla arystów spoza USA, czy kontakty z agentami i managerami artystów. Udział wezmą Ronen Givony (kurator Wordless Music Series), Bryan Kasenic z The Bunker oraz artystka i organizatorka, Jessica Schmitz.
Bilety: Free
Panel Discussion: Who Programs Who?
07.02.10 // 17:00 // Wyoming Building
Jak stworzyć dźwięki, których nikt jeszcze nie słyszał? W jaki sposób wpływa na te zagadnienia stały rozwój technologii i związane z nim zmiany dostępngo oprogramowania? Czy to my programujemy maszyny, czy raczej one nas? Vladislav Delay, Sebstian Meissner, Jacek Sienkiewicz oraz Ezekiel Honig rozmawiają o twórczym poszukiwaniu własnego głosu w muzyce elektronicznej.
Bilety: Free
Workshop: Kids’ Electronic Music Workshop - Session 2
08.02.10 // 16:30 // Harvestworks
Trzecia sesja warsztatów dla dzieci. Do godziny 19.30.
Bilety: $25 for four sessions. To sign up send paypal payment of $25 to [email protected]. After payment organizers will send you further information and forms.
Screening: Electronic Music Movies – Session 1
08.02.10 // 18:30 // Wyoming Building
Two films on the roots of electronic music includes the NY debut of Kara Blake's 2009 documentary The Delian Mode, exploring the life of pioneer Delia Derbyshire, the woman behind the distinctive Doctor Who theme music created at the BBC. "The Future Is Not What It Used To Be", directed by Mika Taanila, is about Erkki Kurenniemi, a Finnish scientist, musician, filmmaker and cybernetic pioneer.
Bilety: Free
Workshop: Kids Electronic Music Workshop - Session 3
09.02.10 // 16:30 // Harvestworks
Trzecia sesja warsztatów dla dzieci. Do godziny 19.30.
Bilety: $25 for four sessions. To sign up send paypal payment of $25 to [email protected]. After payment organizers will send you further information and forms.
Walking Tour: Dream House
11.02.10 // 18:00 // Wyoming Building
Unsound leads a walking tour to composer LaMonte Young’s Dream House in Tribeca. A discussion of the installation, in process now for 17 years, will help provide context at the Wyoming Building, followed by an experience of the work on-site, in a loft with plush carpeting, pillows on the floor, and banks of big speakers.
Bilety: Free
Screening: Electronic Music Movies – Session 2
12.02.10 // 18:30 // Wyoming Building
Repeat session.
Bilety: Free.
Panel Discussion: Bass Mutations
13.02.10 // 15:30 // Wyoming Building
How have bass-heavy forms of music shifted in recent years? Where did the genre called dubstep come from—and where is it leading? How does it differ in New York, London, Berlin, Minsk and Bucharest? Writer Mitch Strashnov (URB, Electrodrone) will lead a discussion featuring Pole, TRG, FaltyDL, Dave Q, and Olof van Winden.
Bilety: Free
Panel Discussion: Mapping Sound in Art, an Investigation
13.02.10 // 17:00 // Wyoming Building
In the U.S., sound art remains a fluid catchall term for a range of acoustic activities. Conversely, in Europe, sound as art occupies narrower practical methods and concepts. Kabir Carter leads a discussion on the role of sound in the arts with curator/writer Regine Basha, philosopher/writer Christoph Cox, composer/artist Michael J. Schumacher and installation artist Asa Stjerna.
Bilety: Free
Dialogue: Vince Aletti
13.02.10 // 18:30 // Wyoming Building
Storied disco critic Vince Aletti, one of the first to cover disco during its 1970s heyday, talks about the history of the formative dance-music as it happened in New York. Discussion focuses on Aletti’s recent anthology The Disco Files: 1973-78, as well as his memories of the scene as he saw it firsthand. In discussion with music journalist Andy Beta (Spin, Village Voice).
Bilety: Free
Panel Discussion & Press Conference: “Connections”
14.02.10 // 15:30 // Wyoming Building
Presentation of “Eastern Promise,” emerging from ideas integral to Unsound and its international projects - in New York, Poland, Eastern Europe. This includes “Connections," which linked Belarus and Western European electronic musicians. With “Connections” co-ordinators Stefan Betke (scape) and Mat Schulz (Unsound), as well as Pavel Ambiont (Belarus), Zenial (Poland), Petre Inspirescu (Romania).
Bilety: Free
Dialogue: Morton Subotnick
14.02.10 // 17:00 // Wyoming Building
A talk with electronic-music pioneer Morton Subotnick, whose career goes back to the 1960s and includes some of the most important early work with modular synthesizers in the popular realm. Anecdotal talk focuses on Subotnick’s work, both as it plays into history and as it has evolved into the present. In discussion with music journalist Andy Battaglia (A.V. Club, Pitchfork).
Bilety: Free
Wybrane wydarzenia
09.02 // Harvestworks // New York
Workshop: Kids Electronic Music Workshop - Session 3
06.02 // Le Poisson Rouge // New York, NY
A Century of Dance Music, co-presented by the Wordless Music series and Treehouse: Moritz von Oswald Trio Levon Vincent Ensemble LPR

You are in the archives

Go back to the current page