Aho Ssan & Resina

Przeglądasz stronę archiwalną

Powrót do strony głównej
←  Powrót
zdjęcie przedstawia Aho Ssan & Resina

Aho Ssan & Resina

Mieszkający w Paryżu ​​Niamké Désiré (występujący pod pseudonimem Aho Ssan) jest prawdziwym dźwiękowym alchemikiem. Studiował projektowanie graficzne oraz historię kina, ale obecnie zajmuje się komponowaniem muzyki oraz tworzeniem autorskich instrumentów cyfrowych. Międzynarodowe uznanie zdobył albumem „Simulacrum”, który ukazał się w 2020 roku nakładem wydawnictwa Subtext Recordings. To opowieść o fasadowości społeczeństwa otwartego, w której teksty słynnego filozofa Jeana Baudrillarda zostały zderzone z osobistymi doświadczenia Désirégo i prawdą o życiu czarnej osoby we Francji. Podobne tematy znajdziemy na najnowszej płycie zatytułowanej „Limen”, którą Aho Ssan nagrał razem z KMRU – pochodzącym z Nairobi artystą dźwiękowym, związanym z wytwórnią i festiwalem Nyege Nyege z Ugandy. 


Resina, czyli Karolina Rec, to kompozytorka, wiolonczelistka, twórczyni muzyki teatralnej i filmowej. Jej pierwsze albumy („Resina” i „Traces”) zostały wydane nakładem zasłużonej oficyny Fat Cat Records, a entuzjastyczne recenzje ukazały się m. in w „Guardianie” i w brytyjskim serwisie „The Line of Best Fit” prezentującym najciekawszą nową muzykę. Resina ma na koncie współpracę z wieloma polskimi i zagranicznymi artystami, grającymi bardzo różne gatunki muzyczne, np. z Christiną Vantzou, Hubertem Zemlerem, Zamilską czy NOONem. Jej utwory zawędrowały do nominowanego do Oscara „Królika po berlińsku”, na wybieg modowy domu Gucci oraz do trailera filmu Dwóch papieży”. Jest również autorką ścieżki dźwiękowa do gry typu visual novel zatytułowanej „Vampire: The Masquerade - Shadows of New York”. W zeszłym roku światło dzienne ujrzał jej najnowszy i najbardziej odważny album, na którym oprócz samej Resiny (jej wiolonczeli, elektroniki i głosu) słychać także perkusję, flet, field recordings oraz 23 osobowy chór.


Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Wydarzenia