Przeglądasz stronę archiwalną

Powrót do strony głównej
←  Powrót
zdjęcie przedstawia DeForrest Brown, Jr. & James Hoff

DeForrest Brown, Jr. & James Hoff

DeForrest Brown, Jr. – nowojorski teoretyk mediów, dziennikarz i kurator. W swoich pracach zajmuje się się rytmoanalizą – metodą badawczą stworzoną przez marksistowskiego filozofa Henriego Lefebvre'a, przy pomocy której bada się wpływ rytmu miasta na życie jego mieszkańców. Brown, Jr. używa tej metody do opowiadania o doświadczeniu czarnego ciała. Tworzy jako Speaker Music i jest przedstawicielem kampanii Make Techno Black Again. Jego najnowsze publikacje można znaleźć w Afropunk, Artforum i Hyperallergic. W 2021 roku za pośrednictwem Primary Information wyda swoją książkę „Assembling a Black Counter Culture”.


James Hoff – nowojorski artysta konceptualny. W swoich interdyscyplinarnych pracach łączy ze sobą muzykę, malarstwo i elementy performansu. Jest współzałożycielem wydawnictwa Primary Information. Opublikował dwie płyty w berlińskim PAN Records – „How Wheeling Feels When the Ground Walks Away” i „Blaster”, której tytuł odnosi się do nazwy wirusa komputerowego. W 2017 roku na Unsoundzie odbyła się premiera jego projektu „Hobo UFO (v. Czernobyl)”. W swoich ostatnich pracach zajmuje się językiem oraz „ambient media”, czyli wszelkimi formami niestandardowego marketingu. Interesuje go relacja między nowymi technologiami cyfrowymi, narzędziami wykorzystywanymi przez przemysł i wojsko, komunikacją w sieci oraz życiem społecznymi i politycznym.


„Project for Revolution in New York” to utwór elegijny. DeForrest Brown, Jr. & James Hoff opowiadają w nim o któtkim, ale niezwykle istotnym momencie społecznej solidarności, jaki miał miejsce w USA w 2020 roku. Protestujący wyrazili sprzeciw wobec ogromnej liczby opłaconych przez państwo i wykonanych przez oddziały policji morderstw na afro-amerykańskich obywatelach. W samym 2020 roku było niemal 200 takich przypadków. Aranżacja składa się z nagrań terenowych wykonanych podczas protesów Black Lives Matter w Nowym Jorku oraz z tzw. earworms, czyli dręczących melodii, które nie chcą wyjść z głowy. Earworms zostały wykonane przez generowany komputerowo zespół grający w stylu amerykańskiego twórcy Samuela Barbera.