←  Powrót

Aktualności

11.10.2020

Unsound 2020: Intermission – dzień 11., czyli KONIEC!

unsound dz 11 zdj

Maszynie do wyświetlania symulacji Unsoundu powoli kończą się baterie, ale jeszcze starczy na jeden dzień! Co się stanie, gdy już się wyczerpią? Czy festiwal rozpłynie się w powietrzu? Nic na to nie wskazuje, bo już za pasem premiera książki i albumu „Intermission”, które stanowią fundament tegorocznej edycji. Zamówić w przedsprzedaży można ją tutaj. Uprasza się o śledzenie dalszych ogłoszeń w tym temacie!


Dzisiejszy program rozpoczyna się od „Transmisji z MAZEUM: Tokio 2020” o 14:00 czasu środkowoeuropejskiego letniego. Wcześnie – tak, aby obejrzeć ją mogli również widzowie i widzki z Japonii. Sesja ta wykorzysta wszystkie możliwe zabiegi artystyczne, jakie daje emisja w Internecie. Pojawią się w niej wykonawcy i wykonawczynie grający w radykalnie odmiennych stylach oraz wywodzący się z różnych środowisk. Występy przybiorą formę, która nie byłaby możliwa do zrealizowania w realu. Zagrają: Fuyuki Yamakawa, Killer-Bong, KOM_I, Mahi To The People i Utena Kobayashi. Sesję będzie można obejrzeć pod tym linkiem.


Festiwal ponownie przywoła radość, jaka parę dni temu udzieliła się wszystkim uczestnikom i uczestniczkom warsztatu z głębokiego słuchania [deep listening] z Laraajim. Ten artysta i duchowy przewodnik powróci dziś o 16:00 na platformę Zoom, aby poprowadzić warsztaty z medytacji za pomocą śmiechu. Darmowa rejestracja jest wciąż otwarta tutaj.


O 18:00 festiwal zaprosi do dyskusji o tym, jak zawiłe okazuje się przenoszenie muzycznych wydarzeń do Internetu i co może w tym temacie przynieść przyszłość. Rozpocznie się ona od eksperymentu niemieckiego artysty Marcusa Schmicklera, który potraktuje stream jako instrument muzyczny. Następnie rozpocznie się rozmowa, w której udział wezmą Mat Dryhurst, Niks Delanancy, znanej z inicjatywy „Black Bandcamp”, artysta Sam Rolfes i pisarka Nora Khan. Całość poprowadzi Lisa Blanning. Z panelem można się połączyć za pośrednictwem tego linku.


O 20:00 wyemitowany zostanie „2857”, film Antoniny Nowackiej w analogowej technologii VHS, nakręcony w tajemniczym, nieziemskim klimacie, podkreślanym przez górską scenerię – surową i teatralną. W tym samym czasie artyści Bartek Zaskórski i Rafał Pietrowicz (rufus rufson) przedstawią premierę swojej gry wideo pt. „Hum”, umiejscowionej w 1987 w Postapolsce, czyli wykreowanym przez nich świecie-nieświecie. Gra dostępna jest tutaj.


Festiwalowicze i festiwalowiczki z niecierpliwością oczekują na „HOBO UFO (przeciw Nowemu Światu)” DeForresta Browna, Jr. i Jamesa Hoffa. Premiera tego audiowizualnego projektu nastąpi o 20:30. W jego ramach artyście przeanalizują burzliwą historię relacji rasowych w USA, wykorzystując do tego dźwięk, nagrania terenowe, wideo oraz przejmując komercyjne systemy map dostępne w sieci. Projekt ten jest praktyczną realizacją postulatu Browna, Jr., czyli „walki Czarnym dźwiękiem” [Black sonic warfare]. Artyści przelecą obmyślonym przez Hoffa metaforycznym UFO przez Google Street View, czemu towarzyszyć będą sygnały GPS, natrętna orkiestrowa muzyka i zmotoryzowane dźwięki jazzowej perkusji. Po występie Brown, Jr. i Hoff opowiedzą o celach i specyfice ich dzieła, a rozmowę z nimi poprowadzi Terence Trouillot.


11., ostatni dzień festiwalu zwieńczy niesamowity i nieprzewidywalny Quiz w duchu Intermission i afterparty z Karaoke. Zarejestrować trzeba się już teraz (tutaj), a w tym miejscu jest program niezbędny do udziału w Quizie. Uwaga, trzeba być punktualnie, o 22:00!