←  Powrót

Unsound Lab 2020

Unsound Lab 2020

Unsound Lab 2020

Pierwsza połowa 2020 roku wpłynęła na branżę muzyczną w sposób większy niż ktokolwiek był w stanie przewidzieć. Z powodu pandemii COVID-19 większość wydarzeń muzycznych została odwołana, a planowanie kolejnych stało się ryzykowne. Z kolei protesty Black Lives Matter przypomniały nam, że scena muzyczna wymaga bardziej sprawiedliwego podziału – osoby czarnoskóre ciągle są niedoreprezentowane w line’upach, składach zespołów, programach festiwalu i rosterach (czyli planach wydawniczych agencji).


Podczas tegorocznej edycji Unsoundu będziemy wspólnie zastanawiać się nad tym, jak funkcjonować w nowych warunkach oraz jak przygotować się na to, co nas jeszcze czeka. Jak przetrwać? Jak się rozwijać? Czy kariera w muzyce, zwłaszcza niezależnej i elektronicznej, jest w obecnej sytuacji w ogóle możliwa?- to pytania, które nie dają nam spokoju.


W związku z tym, postanowiliśmy kontynuować Unsound Lab, cykl warsztatów dla osób rozpoczynających karierę w branży muzycznej, który rozpoczęliśmy rok temu. Z tym, że tegoroczna edycja Unsound Lab odbędzie się w całości online na platformie ZOOM. Program rozłożyliśmy na dwa weekendy – 19-20 września oraz 26-27 września 2020 roku.


Zarejestrowani uczestnicy będą mogli odbyć rozmowy z wybranymi mentorkami i mentorami w ramach zamkniętej grupy online. To obecnie jedyne możliwe zastępstwo fizycznego spotkania. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku znowu zobaczymy się na żywo.


Tegoroczne zajęcia poprowadzą doświadczeni pracownicy agencji bookingowych, managementowych, publishingowych, dziennikarki i dziennikarze, prawniczki oraz przedstawicielki i przedstawiciele instytucji wspierających artystów i artystki. Większość zaproszonych osób to nasi współpracownicy, którzy niejednokrotnie zaimponowali nam doświadczeniem. Cieszymy się, że zgodzili się podzielić swoją wiedzą z uczestniczkami i uczestnikami Unsound Lab.


Aplikować można do 21 sierpnia. O wynikach naboru poinformujemy 30 sierpnia. Opłata za udział w programie wynosi 300 złotych. Osoby znajdujące się w trudnej sytuacji finansowej ze względu na pandemię COVID-19 mogą ubiegać się o obniżkę lub zniesienie opłaty – informację taką należy zamieścić w formularzu aplikacyjnym.



SOBOTA, 19 WRZEŚNIA


12.00 – 13.00 / Intro to the Unsound Lab, Class of 2020 

 

Oficjalny program Unsound Lab 2020 otworzy Małgorzata Płysa,

dyrektorka wykonawcza Unsoundu oraz dyrektorka agencji Unsound Productions. Płysa opowie o pracy managerki artystek i artystów na arenie międzynarodowej. Następnie uczestnicy przedstawią się sobie nawzajem i opowiedzą o swoich oczekiwaniach względem programu Unsound Lab.


13.45 – 16.00 / Agents and Managers: Old roles and New Challenges Considered


Dyskusja poświęcona strategiom promocyjnym i logistyce organizowania wydarzeń w obecnej sytuacji. Agenci i managerowie opowiedzą o zmianach, jakie nastąpiły w ich pracy w związku z pandemią COVID-19. Jak było przed, a jak jest po? W jaki sposób artyści oraz przemysł muzyczny – których dochody zależą w dużej mierze od organizacji wydarzeń – mogą przetrwać w czasach kwarantanny i w świecie zamkniętych granic? Jakie nowe wyzwania pojawiają się przed nami? W wydarzeniu wezmą udział:


Carin Abdula – Outer Agency (UK)

Laetitia Deering – Annex (UK)

Cornelius Harris – Alter Ego (USA)

Brandon Stosuy – Zone6 Mgmt (USA)

Matt Werth – RVNG (USA)

Moderatorka: Lisa Blanning


17.00 – 20.00 / Intersectional diversity and the music industry. How to fight racism in the music industry as a promoter, curator or agent


Warsztaty: Różnorodność w przemyśle muzycznym. Jak walczyć z rasizmem w przemyśle muzycznym jako promotor/-ka, kurator/-ka lub agent/-ka?

Warsztat poprowadzi Carin Abdula z Outer Agency. Więcej szczegółów i informacji o gościach już wkrótce.



NIEDZIELA, 20 WRZEŚNIA 


12.00 – 14.00 Record Labels in 2020: What is their role and how can they help artists? 

 

Jaka jest rola wytwórni płytowych w 2020 roku? Jaki procent dochodów artystów stanowi sprzedaż płyt? Czy współpraca z dużą wytwórnią jest nadal gwarancją sukcesu, czy lepiej, gdy artysta sam wydaje swoje płyty? Jak podjąć decyzję, kiedy wydać płytę w czasach pandemii, zwłaszcza jeśli ma ona być połączona z serią występów na żywo? W jaki sposób wytwórnie mogą zapewnić większą różnorodność prezentowanych artystów? W dyskusji wezmą udział przedstawiciele wybranych wytwórni i artyści (wkrótce ogłosimy kolejne osoby):


Courtesy – Kulør (DK)

Mr. Mitch – Gobstopper Records (UK)

Rrrkrta – Brutaż (PL)

Moderatorka: Lisa Blanning


15.00 – 17.00 / Curators and programmers: What do they seek when creating their events?


Czym kierują się kuratorzy tworząc programy swoich wydarzeń? Jak planować przyszłe eventy w obliczu ryzyka kolejnej fali zakażeń wirusem SARS-CoV-2?Czy wydarzenia online mogą zastąpić doświadczenia w realu? Jak poszerzyć widoczność artystów poprzez udział w europejskich platformach kulturalnych? Dyskusja panelowa z udziałem przedstawicieli festiwali skupionych wokół europejskich platform SHAPE i We Are Europe, których częścią jest festiwal Unsound. Kuratorzy opowiedzą o swoim procesie decyzyjnym oraz wskażą praktyczne możliwości uzyskania wsparcia dla twórców poprzez programy współpracy międzynarodowej. W dyskusji wezmą udział:


Lisa Meyer – Supersonic, Birmingham

Stephanie Phillips - Decolonise Fest, UK

Jan Rohlf – CTM, Berlin, członek platformy SHAPE

Mat Schulz – Unsound, Kraków, członek platformy SHAPE i WAE

moderatorka: Lisa Blanning

 

 

SOBOTA, 26 WRZEŚNIA

 

12.00 – 13.30 / Publishing, synchronisations and commissions: How to diversify artists’ income sources (presentation)


Więcej informacji wkrótce.


14.30 – 15.30 / Intellectual property rights and international agreements for artists and their agents (presentation)


Victoria Wood, prawniczka reprezentująca brytyjską kancelarię Statham Gill Davis, opowie o ochronie prawnej artystów na rynku międzynarodowym. Wood przedstawi sposoby ochrony własności intelektualnej artystów oraz poradzi, na co należy zwracać uwagę przy podpisywaniu umów międzynarodowych.


16.00 – 17.00 / Q&A moderated by Lisa Blanning 


Obie prezentacje podsumuje dłuższa dyskusja prowadzona przez Lisę Blanning. Będzie także czas na pytania uczestników i analizę konkretnych przypadków. 


 

NIEDZIELA, 27 WRZEŚNIA


12.00 – 13.30 / Polish Artists and Agencies to the Fore: Cultivating the Local


Reprezentowanie polskich artystów w obecnej sytuacji politycznej i kulturowej na świecie. Gdzie tkwi potencjał? Jakie wyzwania stoją przed nami? W dyskusji wezmą udział agenci reprezentujący polskich artystów undergroundowych i elektronicznych. Wydarzenie szczególnie ważne dla wszystkich osób zatroskanych losem lokalnej sceny muzycznej. Udział wezmą:

 

Tomek Hoax – Coastline Bookings

Ania Marzec – CEO Agency

Mateusz Mondalski – Primitive Agency

Paulina Żaczek – Granko Agency 

Moderatorka: Lisa Blanning


15.00 – 17.30 / Press and communication: Ground zero for artists’ work to reach a wider audience


Czy w 2020 roku artyści i artystki potrzebują jeszcze agencji PR-owych? Jaka może być ich rola w czasach, gdy media muzyczne znikają, a recenzje stają się rzadkością? Skoro media społecznościowe zdominowały dyskusję o muzycę, krytykę, promocję i strategie sprzedażowe, to jaką funkcję mogą dziś spełniać PR managerowie? Czy pandemia zmieniła również tę gałąź przemysłu muzycznego? Jak protesty BLM wpłynęły na medialną reprezentację czarnych artystów? Eksperci z wieloletnim doświadczeniem porównają swoje perspektywy. W dyskusji wezmą udział:

 

Gamall Awad – Backspin Promotions, NYC

Ludovica Ludinatrice – Modern Matters, Berlin

Georgia Taglietti – Sonar, Barcelona

Moderatorka: Lisa Blanning

 

18.30 - 20.30 / It’s on the tip of my tongue. Journalism workshop with Will Lynch  


Jak napisać dobry biogram, ogłoszenie prasowe lub artykuł o artyście? Podczas tego dwugodzinnego warsztatu Will Lynch, dziennikarz „Resident Advisor”, przeprowadzi uczestników przez podstawy pisania o muzyce.



PONIEDZIAŁEK, 28 WRZEŚNIA


13.00-15.00 / Institutional support: Where to find it


Przed pandemią w Europie istniały spore, publiczne zasoby finansowania projektów kulturalnych. Gdzie szukać wsparcia finansowego i instytucjonalnego dla Waszych projektów artystycznych? Jaki jest najlepszy sposób ubiegania się o dotację? Prezentacje przedstawicieli naszych instytucji partnerskich rzucą cenne światło na ten temat.


Więcej informacji wkrótce.


W CELU UZYSKANIA DODATKOWYCH INFORMACJI, NAPISZ DO NAS NA [email protected]