PRESENTATION: (DIS)INFLUENCE
WSTĘP WOLNY
Opis
Media społecznościowe zaczęły odgrywać potężną rolę w kształtowaniu naszego smaku. Od tiktokowych influencerów, przez playlisty na Spotify i sety w Boiler Roomie, aż po streamerów – gust stał się czymś, co performujemy online, ale też towarem monetyzowanym przez marki i korporacje. Skąd wiesz, że muzyka, którą lubisz, jest naprawdę twoim wyborem? Redaktor „Pitchforka” Jeremy D. Larson zaprasza do epoki „krytyki fiducjarnej” – chaotycznej, internetowej formy krytyki, która przekształca nasze życie. To zjawisko dobre czy złe? A może nie ma to znaczenia? W ramach (Dis)Influence Larson przyjrzy się ramom tego nowego modelu krytyki i emocjom, które wywołuje, a także zaproponuje narzędzia do odzyskania ciekawości – w sieci oraz poza nią. Wszystko po to, by dojść do nowej teorii smaku, która pozwoli go pielęgnować w coraz bardziej zdyslokowanej, zautomatyzowanej i sztucznie generowanej przyszłości.