panele i warsztaty

wprowadzenie

W programie tegorocznej odsłony  Unsound Festival New York po raz kolejny znalazły się panele dyskusyjne, warsztaty, projekcje i spotkania – w tym roku tę część programu prezentujemy pod wspólnym szyldem Unsound Labs. Ich celem jest przede wszystkim umieszczenie stricte muzycznych wydarzeń festiwalu w szerszym kontekście.  

Szczegóły dotyczące programu poniżej.

Tour: Columbia-Princeton Electronic Music Center // Computer Music Center at Columbia / FREE
02.04.11 // 13:00 // Computer Music Center at Columbia University
Mark II to zbudowany 1959 roku przez firmę RCA syntezator o kubaturze pokoju, stanowiący nieodłączną część legendarnego już centrum muzyki elektornicznej. Terry Pender, zastępca dyrektora Columbia Computer Music Center opowie o niesprawnym już urządzeniu, o archiwach centrum, pokaże nam również działające do dziś syntezatory Serge i Buchla.
Bilety: Free
Conversation: Aurality, Motion, Architecture
02.04.11 // 15:30 // Goethe-Institut Wyoming Building
Kabir Carter i Ed Osborn porozmawiają o tym co skłania ich do dźwiękowych eksploracji przestrzeni. Usłyszymy opowieści o latających głośnikach, o instalacji dźwiękowej przy Canal Street, łowieniu dźwięków, mierzeniu przestrzeni za pomocą mirofonów, i o jaką rolę w sztuce przyszłości odegra dźwięk.
Bilety: Free
Screening: MisinforMation
02.04.11 // 17:00 // Goethe-Institut Wyoming Building
Projekcja wydanego przez Brytyjski Instytut Filmowy na DVD obrazu MisiforMation. Nową oprawę dźwiekową etiud emitowanych przez brytyjski urząd komunikacji społecznej (Central Office of Information) w latach 70-tych i 80-tych stworzył dość tajemniczy jegomość – Mordant Music. Ten przedziwny film opowiada m.in. o wnętrzarstwie, szczurach w labiryncie oraz efektach nadużywania rozpuszczalników.
Bilety: Free
Talk: Sound Installations
03.04.11 // 13:00 // Goethe-Institut Wyoming Building
Ceniony artysta Stephen Vitiello opowie o dźwięku w przestrzeni publicznej, skupiając się na instalacji A Bell For Every Minute, którą stworzył w nowojorskim High Line Park. Usłyszymy dźwiękową kolekcję dzwonów Vitiello; artysta opowie również o innych projektach, które realizował w przestrzeni publicznej, m.in. o The Sound of Red Earth w Sydney.
Bilety: Free
Talk: ((audience)): The Cinema as Concert Hall
03.04.11 // 14:30 // Goethe-Institut Wyoming Building
Organizatorzy festiwalu ((audience)) opowiedzą o historii i ewolucjii dźwięku w kinie. Usłyszymy o takich filmach jak Śpiewak Jazzbandu, Fantazja i Gwiezdne Wojny, o współczesnych, cyfrowych metodach udźwiękowienia, oraz o genezie projektu ((audience)): Cinema for the Ear, którego prezentacja odbędzie sie w poniedziałek w Walter Reade Theater.
Bilety: Free
Conversation: Deaf Center
03.04.11 // 16:00 // Goethe-Institut Wyoming Building
Członkowie norweskiego ambientowego duetu Deaf Center porozmawiają o swojej twórczosci z Christopherem R. Weigartenem (Village Voice, Spin, Revolver).Dowiemy się też nieco więcej o dwóch występach, które odbędą się w ramach Unsoundu: projekcie , związanym ze ścieżką dźwiękową do „Nosferatu” Murnaua skomponowaną przez Svarte Greinera oraz o występie poprzedzającym koncert utworów Góreckiego.
Bilety: Free
Lecture/Demo: Morton Subotnick and the Buchla Synthesizer
08.04.11 // 18:00 // Greenwich House Music School
W wykładzie „The Transistor, the Tape Recorder, and the Credit Card: The Technological Big Bang." Morton Subotnick opowie o ewolucji muzyki elektronicznej. O tym jak w latach 60-tych uczestniczył w tworzeniu sterowanego napięciem syntezatora modularnego Buchla, jakie założenia koncepcyjne przyświecały budowie urządzenia i jak działają poszczególne moduły syntezatora.
Bilety: $15
Talk: Marcus Schmickler + CoH
09.04.11 // 13:00 // Goethe-Institut Wyoming Building
Obdarzeni podobną wrażliwością, pracujący dla tej samej austriackiej wytwórni (Editions Mego) muzycy Marcus Schmickler i CoH opowiedzą o swoim podejściu do muzyki eksperymentalnej i ekstremalnych brzmień. W rozmowie z TK’iem zradzą jak przebiega proces twórczy, jakie jest podłoże konceptualne ich twórczości, i jakie znaczenie dla twórczości ma kraj pochodzenia – w tym przypadku Niemcy i Rosja.
Bilety: Free
Talk: Lustmord
09.04.11 // 14:30 // Goethe-Institut Wyoming Building
Przed swoim nowojorskim debiutem, pionier gatunku dark-ambient – Lustmord odsłoni przed nami kulisy swojego życia i pracy. W rozmowie z Andym Battaglią (Wall Street Journal, Resident Advisor) opowie o swoich niezwykle wpływowych eksperymentach z lat 80-tych, i o pracy reżysera dźwięku w Los Angeles.
Bilety: Free
Resynthesis: Synthetic Music Exploration Then and Now
09.04.11 // 16:00 // Goethe-Institut Wyoming Building
O klasyce kosmicznego brzmienia – albumie Grosskopfa „Synthesist” z 1980 roku mówić będą Harald Grosskopf we własnej osobie, Matt TK z wytwórni RVNG Intl. oraz TK and TK, czyli dwóch młodych muzyków zafascynowanych syntezatorowym brzmieniem dawnych wizji przyszłości.
Bilety: Free
Screening - Deconstructing Dad: The Music, Machines, and Mystery of Raymond Scott
10.04.11 // 15:30 // Goethe-Institut Wyoming Building
A singular figure in the origins of electronic music starting in the 1950s, Raymond Scott developed prescient music-making machines, using them in work from TV ad jingles to the three-album set "Soothing Sounds for Baby". He also sired Stan Warnow, who made this documentary about searching for his father in the midst of old archival sounds and codes. Director Warnow will be present for Q&A.
Bilety: Free
Wybrane wydarzenia
09.04 // Goethe-Institut Wyoming Building // New York
Talk: Marcus Schmickler + CoH
05.04 // Walter Reade Theater // New York
UNSOUND LABS: (((audience))), CINEMA FOR THE EAR, presented with EMF:

You are in the archives

Go back to the current page