Instalacja Chrisa Watsona „Whispering in the Leaves” wykorzystuje nagrania terenowe, by przenieść nas do krainy lasów deszczowych Ameryki Południowej i Środkowej. W palmiarni Ogrodu Botanicznego UJ roztoczy się dźwiękowy krajobraz dziewiczych borów pełen dzikich krzyków, śpiewu ptaków i pobrzękiwania owadów. Wielu z gatunków stworzeń, które usłyszymy ludzkie oko jeszcze nie widziało. Instalacja składa się z dwóch części „Świt” i „Zmierzch”. Każda z nich trwa około 20 minut – tyle czasu trwa przejście z mroku do światła pośród gęstej tropikalnej roślinności. Pracę stworzoną na specjalne zamówienie Kew gardens w Londynie prezentujemy w 230. rocznicę powstania Ogrodu Botanicznego UJ.
„Dead Record Office” to oddziałująca na wiele zmysłów instalacja AUDINT; wykorzystuje kierunkowe ultradźwiękowe nadajniki i przeznaczone do noszenia Subpacki. Dead Record Archive – spis zdarzeń, piosenek, książek, naukowców, postaci historycznych, technologii etc. związanych z oddziaływaniem częstotliwości dźwięku na psychikę i fizjologię człowieka – jest integralną częścią instalacji. To ilustrowane archiwum eksponowane jest na wewnętrznych stronach okładek płyt winylowych – w ten sposób AUDINT przygląda się drugiej stronie kultury dźwięku – tej stronie płyty, na którą nie pada światło dzienne – muzyce broni.
W 2012 roku Richard Mosse i jego dwaj współpracownicy – Trevor Tween i Ben Frost odbyli podróż po wschodnich terenach Demokratycznej Republiki Konga, będących areną działań tamtejszych partyzantów. Powstała podczas tej wyprawy instalacja „The Enclave” jest zwieńczeniem dążeń Mosse’a do radykalnej zmiany myślenia o fotografii wojennej i odnalezienia bardziej odpowiedniego sposobu ukazania tragicznych wydarzeń, w których zginęło niemal pięć i pół miliona ludzi. Mosse postanowił powrócić do metody filmowania typowej dla wojskowych kamer monitorujących; medium to, pierwotnie stworzone do wykrywania kamuflażu, pozwala na rejestrowanie niewidzialnego spektrum podczerwieni. Kompozycja dźwiękowa Frosta, złożona z nagrań terenowych zarejestrowanych w Kongu, podkreśla tragiczny wydźwięk obrazu. Na Unsoundzie prezentujemy specjalną wersję wystawy „The Enclave”. Kuratorem i zleceniodawcą „The Enclave” jest Anna O’Sullivan, dyrektorka Butler gallery w irlandzkim Kilkenny. Ireland at Venice to projekt realizowany w ramach programu Culture Ireland, we współpracy z Arts Council/An Chomhairle Ealaíon. Oprawa dźwiękowa projektu powstała w ramach projektu „ECAS - Networking Tomorrow’s Art for an Unknown Future”, dzięki wsparciu Programu Kultura UE.
nteraktywna instalacja Out-Side-In wykorzystuje dźwięk, obraz i tekst, próbując dociec istoty sprawności. Podczas rezydencji artystycznej w galerii New Roman, RealArtWorks australijscy i polscy artyści z niepełnosprawnościami oraz pełnosprawni przygotują kompozycję ruchomych obrazów, piosenek, dźwięków i tekstów. Odwiedzający wystąpią w podwójnej roli – widzów i aktorów – kompozycją można manipulować za pomocą urządzeń i przedmiotów uruchamiających projekcje i nagrania. Instalacja stanowi zwieńczenie współorganizowanej przez nas trasy koncertowej MOST.