Trzeci Dzień Unsoundu 2018

Oct 09
image

Dzisiaj warto wstać wcześnie i rozpocząć dzień od koncertu z serii Morning Glory. O 11 w Mandze wystąpi Sarah Davachi - kanadyjska kompozytorka muzyki elektroakustycznej, która jak nikt inny potrafi wykorzystać akustykę kameralnych sal koncertowych. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.

Zapraszamy również na cykl spotkań w ramach programu dziennego. Pred nami prezentacja Johna Dorana poświęcona Aphexowi Twinowi i jego związkom z folkiem z Kornwalli. Następnie Lou Drago poprowadzi dyskusję na temat efektywności internetowych form protestu. Z kolei Luke Turner opowie o etycznym i ekologicznym wymiarze podróżowania w epoce turystycznego boomu.

W Kinie Pod Baranami pokażemy dzisiaj film „Going South” Dominika Gagnona, opowiadający o youtubie, youtuberach i internecie w epoce post-prawdy. Zobaczymy również „Full Mantis”- dokument poświęcony Milfordowi Gravesosi, legendarnemu nowojorskiego perkusiście, który przyczynił się do powstania free-jazzu. Jego projekcję poprzedzi prezentacja hipnotycznej krótkometrażówki „Rebirth is Necessary” nigeryjsko-brytyjskiej artystki Jenn Nkiru, która opowiada o historii oraz przyszłości czarnej diaspory. Pokazy filmowe nie są objęte karnetem, bilety można kupić w kasie kina.

Jak codziennie, zobaczyć można instalację „Ephemera”. Sesje są o 13:30, 15:00 i 16:30. Wymagany jest zakup dodatkowego biletu. Dziś zobaczyć można również „a, e, i, o, u” Mirosława Bałki, “Monstera” Bartosza Zaskórskiego oraz kinetycznego rzeźbę Senster. Wstęp jest wolny.

Jeśli to za dużo, zapraszamy na sesje medytacyjne w szkole jogi Mayura. Więcej informacji tutaj.

Drugi wieczór w Mandze to opowieść o tym, jak przy pomocy muzyki można walczyć ze społecznymi opresjami. Usłyszymy Irreversible Entanglements, czyli kolektyw free-jazzowy z USA, zaangażowany w walkę o prawa czarnej społeczności. Jego członkinią jest m.in. raperka i poetka Moor Mother, której teksty są pełne wyzwalającego, oskarżycielskiego tonu. Form sprzeciwu poszukuje w swojej twórczości również GAIKA. Pod względem muzycznym jego nowy materiał to połączenie hip-hopu, dancehallu i muzyki klubowej. Wieczór otworzy Miłosz Pękala. Artysta zaprezentuje program solowy, w którym testuje możliwości instrumentów perkusyjnych. Za wizualizacje odpowiada Wiktor Podgórski. Bilety będą dostępne na bramce.

Prosimy pamiętać, że jeśli macie karnet tygodniowy, trzeba go wymienić na opaskę oraz identyfikator. Biuro festiwalowe jest otwarte każdego dnia festiwalu w Pałacu Krzysztofory na ulicy Szczepańskiej 2. Czekamy od 12 do 18. W biurze można również nabyć bilety na poszczególne wydarzenia. Dostępność można sprawdzić na podstronie biletowej krakowskiej edycji.

You are in the archives

Go back to the current page