Przeglądasz stronę archiwalną

Powrót do strony głównej
←  Powrót

Unsound Lab 2019

Unsound Lab 2019

Unsound Lab 2019 to dwudniowe warsztaty poświęcone pracy w branży muzycznej. Odbędą się 5 i 6 października 2019 roku. Zajęcia poprowadzą: przedstawiciele agencji bookingowych i publishingowych, managerowie, dziennikarze muzyczni, prawniczki oraz pracownicy instytucji kultury. Unsound Lab skierowany jest do osób stawiających pierwsze kroki w branży lub chcących uzupełnić swoją wiedzę, przede wszystkim z Polski lub szerzej, z Europy Wschodniej i Środkowej. Wydarzenie jest odpowiedzią na niewielką aktywność artystów z tego regionu na arenie międzynarodowej.


Wybierając mentorów, kierowaliśmy się przede wszystkim naszym festiwalowym doświadczeniem. Zaprosiliśmy tych, z którymi mieliśmy przyjemność pracować i których wiedza z pewnością pomoże osobom rozpoczynającym karierę. Nasi goście nie tylko poprowadzą zajęcia oraz opowiedzą o swojej pracy, ale będą także dostępni po warsztatach – chętnie udzielą odpowiedzi na indywidualne pytania uczestników Unsound Lab.

W razie pytań, prosimy o kontakt pod adresem [email protected]

Wszystkich uczestników Unsound Lab zapraszamy również do udzia��u w dyskusjach i prezentacjach, które przygotowaliśmy w ramach programu dziennego. Przed nami spotkania z twórcami z całego świata oraz burzliwe dyskusje o kulturowej roli branży muzycznej. W programie dziennym zaplanowaliśmy także kilka specjalnych dyskusji, które odbędą się we współpracy z Unsound Lab i skierowane zostaną do jego uczestników.


PROGRAM W SOBOTĘ, 5 PAŹDZIERNIKA


9:30 / Wprowadzenie do programu oraz prezentacja

Program Unsound Lab otworzy prezentacja dyrektorki wykonawczej festiwalu Unsound i współdyrektorki agencji Unsound Productions - Małgorzaty Płysy. Płysa opowie o swojej pracy jako managerki Jlin (USA) i Slikbacka (Kenia) oraz o swoich doświadczeniach w promowaniu wydarzeń muzyczno-wizualnych i muzyczno-tanecznych. Ważnym tematem jej wystąpienia będzie również nawiązywanie miedzynarodowych kontaktów oraz specyfika polskiego rynku muzycznego. 


10:45 / Dyskusja i Q&A : Agent, booker czy kolega - wyzwania w pracy w agencji bookingowej

Przedstawiciele czterech agencji bookingowych opowiedzą o swojej ścieżce zawodowej i o codziennej pracy. Podpowiedzą, jak stworzyć ofertę dla międzynarodowych festiwali i klubów. Pokażą, w jaki sposób kontaktować się z promotorami i kuratorami. Doradzą, jak rozwijać swoją sieć kontaktów i zdradzą co robić, by prezentacja artystów była przekonująca. 


  • Brandon Rosenbluth – Littlebig Agency (Berlin) 
  • Keira Sinclair - Poly (Londyn)
  • Frankie Decaiza Hutchinson – Discwoman (Nowy Jork) 
  • Katarzyna Stuczyńska - Annex Agency (Londyn) 
  • Moderatorka: Lisa Blanning - dziennikarka muzyczna, agentka Kontra Musik (Berlin)


13:00 / Discussion: What makes a good manager?

Management artystów to nie tylko budowanie trasy koncertowej. Dobry manager zajmuje się także rozwojem artysty - dobiera odpowiednie agencje, promuje muzykę (publikacje, reklamy) oraz załatwia kontrakty w branży teatralnej, muzycznej czy filmowej. Przedstawiciele 3 europejskich agencji podzielą się swoimi radami.  


  • Toby Donelly - manager, Act Management (Londyn)
  • Gosia Płysa – managerka, Unsound Productions (Kraków) 
  • Mattis With - menager, A&R w Young Turks
  • Moderatorka: Lisa Blanning


Dyskusja panelowa będzie trwała ok. 50 minut. Następnie ok. 45 minut przeznaczymy na otwartą dyskusję z udziałem uczestników warsztatu. Pytania do mentorów można przesłać mailowo także przed rozpoczęciem warsztatów. 


15:30 / Szansa na sukces - prezentacje polskich artystów i/lub ich managerów

Dyskusja z udziałem polskich artystów i artystek, którzy zdobyli uznanie poza granicami kraju. Opowiedzą o swoich początkach, momencie przełomowym w ich karierze i o byciu w międzynarodowej trasie. 


  • Resina (Karolina Rec-Jarmulska) 
  • Lutto Lento (Lubomir Grzelak) 
  • Wacław Zimpel 
  • Moderatorka : Lisa Blanning


Dyskusja panelowa będzie trwała ok. 50 minut. Następnie ok. 45 minut przeznaczymy na otwartą dyskusję z udziałem uczestników warsztatu. Pytania do mentorów można przesłać mailowo także przed rozpoczęciem warsztatów. 


17:15 / Individual work with mentors

Na warsztaty indywidualne można przyjść z przygotowanym wcześniej własnym projektem i rozbudowywać go w ramach Unsound Lab. Mentorzy będą dostępni dla uczestników również drugiego dnia. 


PROGRAM W NIEDZIELĘ, 6 PAŹDZIERNIKA


9:30 / Prezentacja i Q&A: Prawo własności intelektualnej a międzynarodowe umowy dla twórców i ich agentów

Victoria Wood to prawniczka z kancelarii Statham Gill Davis. Wood przekaże wiedzę o podstawach prawnych dotyczących umów międzynarodowych. Opowie również o tym, jak dbać o interesy artystów i chronić ich własność intelektualną.  


11:30 / Publishing, muzyka filmowa czy synch - prezentacja i dyskusja

Prezentacja Danielle Wade - dyrektorki kreatywnej Decca (Universal). Wade opowie o publishingu - czyli o nabywaniu i zarządzaniu prawami autorskimi do utworów muzycznych. Tematem spotkania będzie także monitorowanie przychodów z tantiemów, oraz sprzedaż licencji na potrzeby reklam czy produkcji filmowych.  


13:15 / Jak zdobywać wsparcie finansowe i jak budować bazę kontaktów? Prezentacja i dyskusja - we współpracy z Music Export Poland 

Ważnym wsparciem dla muzyków i ich agencji są instytucje kultury. Bez nich byłoby o wiele trudniej. Zapraszamy na warsztaty z pracownikami trzech instytucji kultury. którzy opowiedzą o tym, na czym dokładnie polega ich praca. Uczestnicy zapoznają się z ofertą instytucji kultur, z której będą mogli skorzystać w przyszłości.  


Każda z instytucji ma ok. 20-30 minut na prezentację. Udział wezmą:


  • Tamara Kamińska (Music Export Poland)
  • Magdalena Doksa Tverberg (UMK)
  • Michał Hajduk (Instytut Adama Mickiewicza)


16:30 Mam to na końcu języka. Warsztat pisarski z dziennikarzem Resident Advisor.

Jak stworzyć dobrą biografię, notę prasową lub artykuł o dokonaniach naszego artysty? Zapraszamy na warsztaty z Willem Lynchem - dziennikarzem portalu Resident Advisor. Lynch opowie o tym, jak w ogóle zabierać się do pisania o muzyce.